Nieuws Maart 2014

Wist je dat…..?

El Derbi Barceloní is zaterdagmiddag gewonnen door FC Barcelona met 0-1. Met een aantal leuke weetjes, kijken we terug op deze wedstrijd.

- Leo Messi zijn eerste doelpunt ooit in het Cornellà-El Prat heeft gescoord. Dit houdt in dat van alle Primera Division clubs, hij nog nooit in het stadion van Elche heeft gescoord.

- De Argentijn in de laatste 12 wedstrijden alweer 17 doelpunten heeft gemaakt en dat hij in elke wedstrijd minimaal 1x het net heeft gevonden, met uitzondering van de wedstrijd tegen Valladolid, waar met 1-0 werd verloren.

- Dat de aanvaller met zijn gescoorde penalty, zijn doelpunten totaal voor het eerste team van FC Barcelona op 349 goals heeft gebracht.

- Barça 46 keer de bal veroverd heeft van een speler van Espanyol en dat Mascherano dat 16x gedaan heeft. Pique en Alba veroverde ieder 15x de bal van de tegenstander.

- Dat Pinto vier opeenvolgende wedstrijden, waarin hij in de basis stond, zijn doel schoon heeft gehouden.

- Het acht jaar geleden is dat Barça twee keer achter elkaar de uitwedstrijd bij Espanyol wist te winnen. Het werd toen met 0-1 en 1-2 gewonnen in de seizoenen 2004/05 en 2005/06.

- Dat Barça beide wedstrijden tegen Espanyol met dezelfde uitslag heeft gewonnen, beide keren met 0-1. Dit is één keer eerder voor gekomen en dat was in het seizoen 2002/02, toen won Barça beide wedstrijden met 2-0.

- Alba een gele kaart kreeg en dat dit zijn vijfde van het seizoen was, waardoor hij de wedstrijd tegen Betis in Camp Nou moet missen.