Nieuws Oktober 2008

Wist u dit over Shakhtar en Barça?

Het is de derde keer dat vanavond Shakhtar en Barcelona tegenover elkaar staan in de Oekraïne. Nog nooit wist Barca te winnen. Maar er volgde wel altijd plaatsing voor de volgende ronde.

De laatste ontmoeting in Donetsk was de wedstrijd waarin Lionel Messi zijn debuut maakte in een Europese wedstrijd. Het was op 7 december 2004 en leverede een 2-0 nederlaag op.

Xavi speelt vanavond zijn 100e duel voor Barca in een internationale competitie.

Dani Alves is de enige Barca-spler die gewonnen heeft in het Olimpiski stadion. Met Sevilla boekte hij een 3-2 overwinning. Befaamd is de winnende goal van keeper Palop met een prachtige kopbal.

Shakhtar heeft zich nog nooit voor de 2e fase van de Champions League geplaatst. Dit jaar is de vierde opwachting.

Verrassend mag wel genoemd worden dat Shakhtar al vijf jaar dezelfde coach heeft. Mircea Lupescu, de Roemeen, houdt het lang vol in Rusland.