Nieuws Maart 2011

Xavi en Alves terug in de selectie

Xavi Hernàndez en Dani Alves zijn weer beschikbaar en zijn onderdeel van de selectie die naar Valencia reist voor de competitiewedstrijd van woensdagavond. Ook reservekeeper Miño is opgeroepen.

Barça krijgt steeds meer eerder geblesseerde spelers terug. De ploeg zal naar Mestalla gaan met het volledig herstelde Xavi, die in de wedstrijd tegen Bilbao een spier beschadigde. Ook is Dani Alves weer beschikbaar na zijn schorsing van één wedstrijd wegens opgestreken gele kaarten uitgezeten te hebben.
De geblesseerde Carles Puyol, Víctor Valdés en Jeffren zijn nog steeds afwezig, al liet Jeffren via Twitter weten het groene licht van de medische staf al te hebben ontvangen; FC Barcelona heeft hier zelf echter nog geen uitspraak over gedaan. Nu Valdés ontbreekt en er een algemene schaarste is bij Barça was betreft reservekeepers, is ook Rubén Miño opgeroepen om Pinto te ondersteunen bij een onverwachte uitval.

Dinsdagochtend verzamelden de spelers zich zoals gewoonlijk in het Ciutat Esportiva Joan Gamper en de achttien spelers werden vergezeld door Jeffren, die in elk geval fit genoeg was om mee te doen met de balsessie. Ook Nolito meldde zich bij het eerste team, aangezien hij geschorst is voor de aanstaande wedstrijd van Barça B tegen Cordoba wegens een maximum aantal gele kaarten.
Pep Guardiola was de grote afwezige. Na twee weken van constante pijn in zijn onderrug, verslechterde de toestand dinsdag zodanig dat de coach gedwongen was zich af te melden voor zowel de training als de persconferentie naderhand.

De selectie voor Valencia:
Pinto, Miño, Alves, Adriano, Milito, Piqué, Abidal, Maxwell, Busquets, Mascherano, Keita, Xavi, Iniesta, Afellay, Bojan, Villa, Pedro en Messi.