Nieuws Februari 2011

Xavi en Jeffren weer van de partij

Maandag stond er voor de Barça-spelers weer een training op het programma na een vrije dag op zondag, al hadden die dag een paar spelers zich desondanks verzameld om een lichte training af te werken. De dag van de eerste training sinds de overwinning op Mallorca was enigszins bijzonder: niet alleen waren de spelers in een geheel nieuw trainingstenue gestoken dat vanaf nu de naam van de Qatar Foundation bevat, ook de geblesseerde Jeffren en Xavi waren na hun respectievelijke afwezigheid weer onderdeel van de groep spelers die zich meldde op het trainingsveld. De focus is nu volledig gericht op de voorbereiding van de wedstrijd van woensdag in Valencia.

Guardiola kon maandag over achttien spelers uit het eerste team beschikken. De coach had Miño en Nolito, uit Barça B, opgeroepen om de groep aan te vullen. Xavi en Jeffren trainden als vanouds mee met hun teamgenoten en zullen naar alle waarschijnlijkheid woensdag beschikbaar zijn voor de lastige uitwedstrijd tegen Valencia. Xavi was een van de spelers die zich zondag al bij het Ciutat Esportiva hadden gemeld voor een vrijwillige training. Op dit moment zijn er nog twee spelers geblesseerd, Puyol en Valdés; zij werkten vooralsnog apart van de groep aan hun herstel. Zoals het er nu naar uitziet, zal Pinto, die momenteel in bloedvorm is, daarom aanstaande woensdag het doel van Barça verdedigen.

Op dinsdag zal Barça opnieuw in de ochtend trainen. Daarna zal Guardiola een persconferentie geven met het oog op de wedstrijd tegen Valencia.