Nieuws December 2012

Xavi gaat vernieuwen

FC Barcelona boegbeeld Xavi Hernández staat op het punt om zijn contract bij Barça te verlengen. De 32-jarige middenvelder zal op korte termijn een overeenkomst gaan tekenen tot medio 2016. Xavi wil graag door tot in ieder geval zijn 36e voor de club. In 1998 liet Louis van Gaal hem debuteren. Tot nu toe was Xavi al betrokken bij 20 prijzen voor de blaugranas.

Tijdens de persconferentie lichte Xavi zelf nog het een en ander toe. “De twee partijen hadden niet lang nodig om een overeenkomst te krijgen. Mijn droom om mijn carrière af te sluiten word werkelijkheid, daar ben ik blij om. Ik voel me bevoorrecht om tot mijn 36e voor de Barça te spelen. De club is wat dat betreft de liefde van mijn leven. Ik wil mezelf blijven vermaken tot 2016.”