Nieuws Maart 2022

Xavi: ongeslagen in 10 uitwedstrijden

Met een fantastische 0-4 op Real blijft Xavi (en zijn spelers) ongeslagen in de laatste 10 uitwedstrijden. 6 maal winst en 4 maal een gelijkspel. Ongekende hoogtijdagen. Na een weifelende start heeft Xavi (samen met zijn broer Oscar) de ploeg weer op de rails. Het verschil bedraagt nu 12 punten (met nog 1 wedstrijd in te halen). 0-4. Wie had dat verwacht?

De Real supporters zeker niet maar de Barça fans ook niet. Hoewel er wel een stijgende lijn in het spel van Barça zat. De afgelopen 6 wedstrijden wist Barça niet te winnen van Real. Deze keer moet het anders, aldus Xavi. De meesten rekenden op een zege van Real. Jammer dan!! Zes uitwedstrijden gewonnen bij Villarreal, Mallorca, Alavés, Valencia, Elche en Real Madrid. Vier gelijke spelen bij Osasuna, Sevilla, Granada en Espanyol. Wat een prachtige reeks!

Baas boven baas: Ernesto Valverde wist 18 uitwedstrijden zonder verlies te bewerkstelligen. Xavi is de 3e coach die van Madrid wist te winnen met 4 doelpunten verschil. In 1951 won Ferdinand Daucík met 7-2 van Real en in 1959 deed Helenio Herrera dat nog eens dunnetjes over (4-0).

Nog even de uitoverwinningen op Real op een rijtje (omdat het zo leuk is (:

• 3-0 winst onder aanvoering van Ronaldhino

• 6-2 winst onder de begeleiding van Pep Guardiola

• 2-0 in de Champions League

• 4-0 onder aanvoering van Luis Enrique

• 3-2 met een briljante Messi

• Seizoen 2003/2004: 2-1 winst. Sensationele wedstrijd! Doelpuntenmakers: Luis Enrique en Xavi Hernández.

Barça is terug. Barça doet weer mee! Complimenten aan de technische en medische staf, de groundsmen, aan de spelers en reserves en niet te vergeten: het publiek!!!!!

En al die andere vrijwilligers die zich dagelijks voor onze club inzetten! Gracias.

Foto: fcbarcelona.com