Nieuws Februari 2010

Xavi twee weken uitgeschakeld

Na het verlies tegen Atletico Madrid was er op maandag ochtend nog een domper. Xavi werd in de wedstrijd vervangen door Bojan. Maandag ochtend bleek uit test dat Xavi een spiertje gescheurd heeft in zijn rechter dijbeen. Het herstel zal vermoedelijk  twee weken duren.  Dit houd in dat hij de wedstrijden tegen Racing Santander en de uitwedstrijd tegen Stuttgart zo wie zo mist.

Voor de wedstrijd tegen Racing Santander zijn de problemen die er waren in de verdediging verplaatst naar het middenveld. Want naast Xavi zijn ook Touré en Keita geblesseerd en is Busquets geschorst. Van de vaste middenvelders is alleen Iniesta beschikbaar voor het duel met Racing Santander.

De problemen in de verdediging, die er in de wedstrijd tegen Atletico nog waren, lijken te worden opgelost. Piqué en Márquez keren dan terug van een schorsing en Alves was vandaag weer op het trainingsveld te vinden.  Al trainde hij nog apart met de fitnesscoach, was dit toch goed nieuws voor Guardiola.

Op het trainingsveld van Ciutat Esportiva waren vandaag ook zes reserve spelers aanwezig. Namelijk Barta, Muniesa, Jonathan, Gai, Romeu en doelman Jordi Masip.