Nieuws Augustus 2012

Xavi: “We gaan voor alles”

Vlak voor FC Barcelona de derde vriendschappelijke wedstrijd van de seizoensvoorbereiding speelde, spraken Xavi en Pedro met de media over hun verwachtingen van het nieuwe seizoen.

Xavi Hernández was duidelijk over zijn doelen voor de aanstaande campagne: “We zullen strijden om alle titels mogelijk te winnen. Eerst de Super Cup tegen Madrid, en daarna de andere competities.” Wat betreft zijn eigen rol zei de Catalaanse middenvelder: “Ik probeer zo bruikbaar mogelijk voor het team te zijn. Fysiek voel ik me goed en ik zal alles spelen dat ik kan.” Pedro is erg te spreken over de spelers uit Barça B die vaak meespelen in het eerste en de spelers die doorgestroomd zijn: “Ze zijn goed en ik denk dat we een selectie hebben die opnieuw een goed seizoen kan neerzetten.”

Xavi is van mening dat PSG een team is dat in de gaten gehouden moet worden in de Champions League dit seizoen. “Ze hebben een heel goed team samengesteld, met heel veel geld. Thiago Silva en Ibra hebben zich bij andere goede spelers gevoegd.” Over zijn ex-collega, Zlatan Ibrahimović, voegde hij toe: “We hebben een goed beeld van hem, en nog veel warme gevoelens – hij heeft ons geholpen goede resultaten te bereiken.”

Beide spelers spraken ook over de aanwezigheid van Éric Abidal in Parijs; de Fransman was meegereisd met de selectie en mocht de honoraire aftrap van de wedstrijd doen. Pedro: “Het is goed voor het voetbal in het algemeen dat hij hier is, en de spelers, zijn familie en Barça in zijn geheel zijn heel blij om te zien dat het beter met hem gaat.”