Nieuws December 2013

Ze weten wat ze moeten doen!

FC Barcelona speelt zaterdagavond in het eigen Camp Nou de lastige wedstrijd tegen de nummer vijf Villarreal. De Catalaanse spelers weten wat ze moeten doen, namelijk winnen. Want alleen zo zijn ze zeker dat ze eerste blijven in de Primera División en daarmee kunnen ze dan weer een record van Real Madrid overnemen. Want bij winst vanavond, staat Barça al 54 weken aaneen gesloten boven aan in La Liga.

Maar Villarreal was in het verleden vaak een lastige tegenstander voor Barça. Vorig jaar speelde de ploeg uit de Provincie Valencia nog in de Segunda División, maar doordat de ploeg tweede werd achter kampioen Elche, spelen ze dit jaar met veel succes weer mee in de Primera División. De ploeg wist dit seizoen beide grote clubs uit Madrid al op een gelijk spel te houden. Tata was in de persconferentie op vrijdag dan ook positief over het spel dat Villarreal laat zien dit seizoen, hij zei hier over: “Villarreal speelt het beste voetbal in de competitie tot nu toe”. Wel missen ze twee belangrijker sleutelfiguren op het middenveld. Cani ontbreekt vanwege een blessure en Bruno zit een schorsing uit.

Bij Barcelona ging het in de wedstrijden tegen Ajax en Bilbao erg moeizaam. Beide wedstrijden werden dan ook verloren en niet eens onterecht. Maar eerder deze week was daar opeens weer een Barça show en werd Celtic met 6-1 opgerold. De grote man aan de Catalaanse zijde was niemand minder dan Neymar met drie doelpunten. Tijdens deze laatste wedstrijd in Camp Nou van het jaar 2013, kan Tata Martino niet beschikken over de geblesseerde Valdés, Alves, Dos Santos, Messi, Afellay en Cuenca. Zij staan allen nog buitenspel vanwege een blessure. Adriano moet de wedstrijd vanaf de tribune bekijken, want hij is voor deze wedstrijd geschorst.

Dat de wedstrijd in het verleden lastig was voor Barça blijkt wel uit de cijfers. Van de 21 wedstrijden wist Barça er 9 te winnen en werden er 6 verloren. De overige 6 wedstrijden werden gelijk gespeeld. In de laatste acht ontmoetingen in Camp Nou met Villarreal, wist Barça alle punten in Barcelona te houden.

De wedstrijd in Camp Nou begint zaterdagavond om 20:00 uur en de wedstrijd is te zien bij Sport1. Mocht u geen abonnement hebben of de wedstrijd om een andere reden niet kunnen zien, volgt u dan de Fan Club Barcelona op Twitter. Hier doen we een live verslag van de wedstrijd, waardoor u geen enkel belangrijk detail hoeft te missen. Wilt u mee discussiëren over de wedstrijd, opstelling of wilt u een uitslag voorspellen, laat het ons weten in een reactie onder aan deze pagina.

Bookmakers: Villareal is kansloos
De bookmakers geven Villareal tegen Barcelona bijna geen kans: thuiswinst voor Barca staat genoteerd met 1.30 (bwin), terwijl inzetten op uitwinst van Villareal odds van 10.50:1 geeft (Unibet). Aangezien Barcelona de laatste 22 thuisduels in de competitie wist te winnen lijkt de uitslag ook al van tevoren vast te staan. Het lijkt aantrekkelijk om te hopen op de goede verdediging van Villareal en in te zetten op weinig goals: minder dan 2.5 doelpunten staat genoteerd met 2.60 (Unibet).