Nieuws Oktober 2009

Zege erg belangrijk volgens Guardiola

Guardiola was erg te spreken over het vertoonde spel tegen Zaragoza. Hij wil echter waken voor euforie, want de competitie duurt nog lang.

In een persconferentie na afloop van de wedstrijd tegen Zaragoza, was hij vooral te spreken over het vertoonde spel en de goede inzet. Hij wil het groeiproces van zijn team beetje bij beetje en per wedstrijd bekijken.

Ook bedankte hij het publiek, dat na de twee slechte wedstrijden toch weer naar het stadion was gekomen. Volgens Guardiola was het speciaal voor hen, dat Barça een show weg gaf. Hij vergeleek het met een spektakel in een theater of bioscoop, opgevoerd voor het publiek.

Tot slot prees hij de gevierde mannen aan Barça-zijde, Keita en Ibrahimovic. Zij maakten namelijk vijf van de zes doelpunten. Ook was Pep te spreken over Lionel Messi, die altijd maar bleef vechten voor zichzelf én het team. Uiteindelijk maakte hij dan ook een mooi doelpunt.