Nieuws Augustus 2021

Zwaar bevochten zege: 2-1

FC Barcelona heeft ook de tweede thuiswedstrijd gewonnen. Overwinning op Getafe: 2-1. Het kostte veel energie om de tegenstander uit Madrid te verslaan. Barça begon goed aan de wedstrijd. Na 2 minuten 1-0 door een doelpunt van Sergi Roberto. Assist van Jordi Alba. 2e doelpunt van Sergi Roberto in het nog prille seizoen.

Getafe was niet van slag en scoorde na 18 minuten de 1-1 via Sandro Ramírez. Twee voormalige spelers van Barça waren verantwoordelijk voor de 1-1 van Getafe (Alená en Ramírez). Barça trok de wedstrijd naar zich toe. Assist van Frenkie de Jong en een prima doelpunt in de 30e minuut van Memphis: 2-1. Hij wist de bal vanuit een moeilijke positie achter de keeper te krijgen.

Na de rust bleef het een enerverend schouwspel. De ruim 26.000 fans konden het wel waarderen! Barça had 70% van het balbezit maar Getafe bleef gevaarlijk (2 x zoveel schoten op het doel van Ter Stegen (gelukkig weer terug na zijn blessure)). En met slechts 1 doelpunt verschil bleef het gevaarlijk en spannend.

De laatste 10 minuten waren voor Barça. Ronald Araujo scoorde in buitenspelpositie. Memphis was nog dichter bij de 3-1 maar hij kreeg de bal op zijn hak: over de goal. Al met al een zwaar bevochten maar verdiende overwinning. De competitie ligt nu een tijdje stil vanwege de interlands.

Gele kaarten waren er voor Araujo, Memphis en Lenglet.

Opstelling: Ter Stegen, Alba, Lenglet, Araujo, Emerson (“63 Dest), de Jong, Busquets, Roberto (“73 Gavi**) , Braithwaite (“74 Nico González), Memphis, Griezmann (“84 Mingueza)
**Gavi was daarmee de 4e jongste speler ooit (na Vicente Martinez, Ansu Fati en Bojan)

Foto: fcbarcelona.com