Nieuws Maart 2011

Zwaar programma voor de boeg

Na de uitstekende prestatie in de Champions League, wacht nu een zwaar programma in de Priméra Division. De komende drie wedstrijden zijn allen tegen een sterke tegenstander en kunnen een grote stap naar het kampioenschap betekenen.

De reeks begint komend weekend met een lastig uitduel bij Sevilla, de nummer 8 van de Priméra Division. De ploeg draait misschien wat minder dan vorige jaren, maar het blijft een subtopper. Na Sevilla wacht er nog een thuiswedstrijd tegen Getafe en een uitduel bij Villarreal, beiden ook goede ploegen. Het weekend van 9 en 10 april speelt Barça thuis tegen Almeria, waar eerder dit seizoen met 0-8 van gewonnen werd. Na deze wedstrijd wachten de wedstrijden tegen aartsrivaal Real Madrid.
De komende weken zijn erg belangrijk voor de prijzenverdeling aan het einde van het seizoen. Na de wedstrijden tegen Real Madrid rest voor Barça een op papier makkelijk ogend programma. De slag moet dus nu geslagen worden in de Priméra Division.
Real Madrid wacht een zwaarder programma na de Clasico. Zij moeten dan nog drie zware uitwedstrijden bij respectievelijk Valencia, Sevilla en Villarreal. Dit lijkt gunstig voor FC Barcelona, maar hoeft natuurlijk niets te betekenen.