Nieuws Augustus 2013

11% lid van Fan Club Barcelona!

Bij het jaarlijkse Congrès Mundial de Penyes, het congres voor alle officiële fanclubs van FC Barcelona, van 31 juli tot en met 2 augustus was uiteraard de fanclub vertegenwoordigd door bestuurslid Arno Hulleman. Hij was bij alle bijeenkomsten van aanwezig.

Alle fanclubs hebben vorig seizoen, als nieuw verplicht onderdeel voor het behouden van de officiële FCB-erkenning, voor het eerst een zogeheten census in moeten vullen en die bij FC Barcelona ingeleverd. Daarmee informeren de fanclubs de Catalaanse club onder andere over de activiteiten, zoals onze jaarlijkse penyabijeenkomsten, die ontplooid zijn en bij welke wedstrijden leden van de fanclub aanwezig zijn geweest. Daarnaast moet binnen de census een ledenlijst aangeleverd worden, die uiteraard afdoende privacy beschermd is.

Tijdens het congres heeft FC Barcelona de resultaten van de census op vrijdag 2 augustus gepresenteerd tijdens de plenaire vergadering. Dit leverde enkele noemenswaardige getallen op.

In totaal zijn er 1.354 officiële penyes, waaronder de Fan Club Barcelona. Afgelopen seizoen heeft FC Barcelona 64 nieuwe penyes toe laten treden;
23 in onderverdeling 1 (Catalaans sprekenden regio’s), 23 in onderverdeling 2 (overige regio’s in Spanje) en 18 in onderverdeling 3 (wereld).

Bij de groep wereld zijn er 114 officiële penyes en daarvan is de Fan Club Barcelona als 17e buitenlandse fanclub door Barça geregistreerd. De fanclub heeft in 1999 het registratienummer 1323 van FC Barcelona ontvangen. De bijbehorende officiële plaquette van de Fan Club Barcelona hangt overigens aan de buitenzijde van Camp Nou boven toegangspoort (porta) 47.

De 1.354 penyes hebben gezamenlijk 138.454 leden;
87.723 (63%) in onderverdeling 1, 39.417 (29%) in onderverdeling 2 en
11.314 (8%) in onderverdeling 3 (wereld).

Van die 11.214 officiële leden zijn er ruim 1.200 lid van de Fan Club Barcelona. Dat betekent dat maar liefst één op de tien! van alle buitenlandse leden bij onze fanclub lid is en daar zijn we uiteraard erg trots op!! U toch ook?

Bent u nog geen lid en zou u graag officieel fan willen worden van Barça?
Kijk dan nu hier en wordt snel lid!

U ontvangt dan naast de gepersonaliseerde clubcard van de fanclub tevens vier keer per seizoen het schitterende fanclubmagazine (het "laden" duurt even!) én als lid krijgt u bovendien een korting van maar liefst € 40,00 per fanreis en 7,5% op alle officiële FCB fanartikelen van onze Fanshop!!