Nieuws April 2023

Ferran Torres bij select clubje

De wedstrijd van zondag tegen Atlético Madrid was een wedstrijd met grote belangen en Xavi Hernández besloot Ferran Torres te selecteren om samen met Raphinha en Robert Lewandowski Barça's aanvalslinie te vormen, en wat een beslissing bleek dat te zijn.

De Spanjaard scoorde tegen het einde van de eerste helft het enige doelpunt van de wedstrijd en dat bleek genoeg om weer een grote stap dichterbij de landstitel te zetten. Ferran Torres greep zijn kans, net als tegen Elche een paar weken geleden bij zijn laatste start, toen hij een doelpunt en een assist pakte.

Met twee doelpunten in zijn laatste twee basisplaatsen wil Ferran laten zien welke belangrijke rol hij de rest van het seizoen kan spelen, maar als we terugkijken in plaats van vooruit, kunnen we zien dat zijn doelpunt gisteren tegen Atlético Madrid een speciale betekenis had.

Scoren in grote wedstrijden

Met zijn lage schot voorbij Oblak werd Ferran de eerste Spaanse speler van Barça die scoorde tegen Real Madrid en Atlético Madrid in hetzelfde seizoen sinds Luis Enrique in het seizoen 2002/03.

Het klinkt misschien wat triviaal, maar slechts vier spelers wisten dit seizoen tegen beide ploegen te scoren. Er zijn nog acht wedstrijden te gaan, dus een andere speler zou de prestatie kunnen behalen, maar Ferran voegde zich bij zowel Gerard Moreno en Yéremi Pino uit Villarreal, als Coto Muriqi uit Mallorca op deze exclusieve lijst.

Foto: www.fcbarcelona.com