Nieuws April 2023

Fan Club Barcelona bestaat 24 jaar!!

Opgericht op 9 april 1999 door 3 fanatieke supporters van Barcelona (Peter Goedbloed, Johan Wouterse en Cor van Kroonenburg). Het was in die jaren dat er veel Nederlandse spelers hun voetbalkunsten vertoonden voor het Catalaanse publiek. Ze kregen heel wat moois voorgeschoteld.

Huidige ereleden: Johan Cruijff (postuum), Johan Neeskens, Joan Laporta (voorzitter FC Barcelona), Ronald Koeman en onze man met de sublieme passjes: Frenkie de Jong.

In Spanje heeft ieder dorp of stad een eigen penya. Twee jaar na de oprichting waren wij de grootste penya buiten Spanje. Inmiddels zijn we ingehaald door (het veel meer inwoners tellende) Polen.

Als je 24 jaar bestaat dan ben je natuurlijk niet zomaar een clubje. Het prachtige full colour glossy magazine verschijnt 4 maal per jaar en is van professionele kwaliteit. Eindredactie: Henk van der Tas en Diana Kuijpers.

Fotografie: Arnold Velders. Redactie: Peter Goedbloed, Norbert Bodegom (vanuit Barcelona), Marieke Wildenberg, Edward de Ruiter, Maarten de Schutter, Marco de Bruine en Cor van Kroonenburg.

Een vijftal newsposters houden elke dag (dan wel elke 2 dagen) het nieuws op de website bij: voorbeschouwingen, wedstrijdverslagen, commentaren, blessures etc. Een aantal personen hierboven doen daar aan mee aangevuld met Rik Zwier. Uiteraard is er ook aandacht voor de vrouwen van FC Barcelona.

Ongelofelijk wat je in 24 jaar kunt opbouwen. Samenwerking met de Johan Cruijff Foundation. Aanwezig op sociale media. En ieder lid krijgt elk seizoen een gepersonaliseerde club card.

Wat nu zo mooi is aan deze geweldige fanclub: de oprichters zijn er vanaf de oprichting nog steeds bij en ook de vrijwilligers doen al decennia lang mee. De neuzen staan in dezelfde richting, het doel is duidelijk.

Kun je een keer niet? Dan is er altijd wel een vervanger(ster). Goede communicatie ie het allerbelangrijkste. Kwaliteit is het uitgangspunt. Het magazine is het uithangbord. En natuurlijk gaat het erom onze leden tevreden te stellen.

En dat hopen we nog vele jaren te doen en natuurlijk volgend jaar het jubileumjaar.

Visca Barca!!