Nieuws Juli 2011

Alexis Sánchez tekent bij Barça

FC Barcelona heeft met Udinese een akkoord bereikt over de aankoop van Alexis Sánchez. Met de speler is een overeenkomst gesloten voor vijf jaar en Barça maakt 26 miljoen euro over naar Udinese, maar dit bedrag kan nog oplopen tot 37,5 miljoen euro.

Pep Guardiola had Sánchez boven aan zijn verlanglijstje staan, omdat hij nog graag een aanvaller erbij wilde. De 22 jarige speler voldoet in de ogen van de trainer aan alles eisen. In het laatste seizoen in de serie A werd de Chileen verkozen als beste speler van het seizoen. Ook tijdens de Copa América werd hij twee keer tot beste man van de wedstrijd gekozen. De verwachting is dan ook dat Barça de komende jaren veel plezier gaat beleven aan de aanvaller.