Nieuws Januari 2010

Barça - Sevilla 1-2

Dinsdagavond stond de heen wedstrijd voor de Copa del Rey tussen FC Barcelona en Sevilla op het programma. Barça startte zoals verwacht met Messi, Iniesta en Pinto in de basis, maar ook de “wissels” Bojan, Chygrynskiy, Milito, Maxwell, Márquez en Thiago begonnen in de basis.

De wedstrijd begon in een regenachtig Camp Nou rustig. De beide keepers moesten wel een keer een goede redding verrichten na afstandschoten. Maar in de twintigste minuut was er een grote kans voor Barça. Na een overtreding op Messi werd er een vrije trap gegeven. Alves schoot hard op het doel en Palop kon de bal nog maar net keren en tikte de bal voor de voeten van Márquez en hij gleed de bal net naast het doel. Vanaf dit moment kreeg Barça steeds meer kansen. Maar ook Sevilla kwam er nog een paar keer gevaarlijk uit. Vlak voor rust kreeg Bojan nog een goede kans na een mooie steekpass van Iniesta, hij schoot echter voor het doel langs.

In de tweede helft kwam Ibrahimovic het veld in voor Pedro. Het speelbeeld veranderde niet zoveel. Beide ploegen kregen kansen, waarbij Renato van Sevilla wel een hele grote kreeg. Pinto redde goed met zijn voet. Na een kwartier in de tweede helft zette Sevilla een aanval op aan de linkerkant van het veld. Daar vandaan werd hij voorgegeven op de geheel vrij staande Capel en die schoot de bal onhoudbaar in.

Na een half uur scoorde Bojan uit een voorzet van Alves, maar deze werd afgekeurd. Kort daarna werd Ibrahimovic vrij voor de keeper gezet. Hij omspeelde deze en scoorde nu wel de 1-1. Twee minuten daarna mocht Negredo een penalty nemen nadat Chygrynskiy Capel had vastgehouden in het strafschopgebied. Ondanks dat Pinto naar de goede hoek dook, schoot Negredo de bal wel in het doel.

Na de 1-2 vergrootte FC Barcelona de druk op het doel van Palop. Dit levert nog een kans voor Messi op, maar hij schoot oog in oog met de keeper naast. Ook Alves scoorde nog, maar deze werd onterecht afgekeurd. Hierdoor werd de eindstand 1-2 en dat houdt in dat het volgende week in Sevilla een hele zware wedstrijd wordt, waarin FC Barcelona minimaal twee keer moet scoren om door te gaan naar de volgende ronde.

Opstellingen:
FC Barcelona: Pinto, Alves, Chygrynskiy, Milito (68. Busquets), Maxwell, Iniesta, Márquez, Thiago (71. Xavi), Messi, Bojan, Pedro (46. Ibrahimovic)

Sevilla: Palop, Konko, Dragutinovic, Escude, Fernando Navarro, Lolo (81. Duscher), Romaric, Perotti, Navas (46. Renato), Capel, Kone (69. Negredo).