Nieuws September 2015

Voorbeschouwing Celta de Vigo - Barça

Op woensdagavond moet Barcelona afreizen naar Vigo, om hier het vijfde competitieduel af te leggen. De eerste vier wedstrijden eindigden allen in een Catalaanse zege, en dus is Barcelona zonder puntverlies koploper. Celta de Vigo, de tegenstander van woensdag, staat ook hoog op de ranglijst. Met tien punten uit vier wedstrijden staan de mannen van Eduardo Berizzo op een vijfde plek. Met veel ex-spelers uit Barcelona in de gelederen weet Celta hoe het Barça met goed voetbal kan bestrijden, en dit kan dus wel eens zware kluif voor de groep van Enrique worden.

Op woensdagochtend is de selectie van Barça afgereisd naar het in het noordwesten gelegen Vigo, en om tien uur in de ochtend vertrok de ploeg vanaf de luchthaven in Barcelona. Vlak voor vertrek kwam er nog slecht nieuws voor Luis Enrique, want linksback Jordi Alba kan toch niet meereizen naar Vigo. De verdediger heeft last van zijn nek, en wordt dus toegevoegd aan de lijst van geblesseerden. Naast Alba zijn ook Bravo, Vermaelen, Sandro en Rafinha niet van de partij vanwege blessures. Zijn plek wordt ingenomen door een andere verdediger, Douglas, die dit seizoen nog geen officiële wedstrijden kon spelen door een blessure tijdens de voorbereiding.

Luis Enrique was in 2012 trainer van  Celta, en hij is dan ook niet verrast door de goede prestaties van de club. ''Ik verwacht een lastige wedstrijd, kijkende naar de kwaliteiten en de vorm van onze tegenstander. Het zal een interessante wedstrijd gaan worden. Celta behoort tot de beste teams in de competitie.'' Celta-coach Berizzo prees op zijn beurt het werk van Luis Enrique, die volgens de Argentijn de basis heeft gelegd voor het huidige succes van Celta de Vigo. Sterspelers bij Celta zijn de pijlsnelle linksbuiten Nolito en spits Iago Aspas.