Nieuws Februari 2011

18 fitte spelers plus Thiago naar Londen

Pep Guardiola heeft dinsdag alle fitte spelers uit het eerste team meegenomen naar Londen voor de eerste wedstrijd van het Champions League tweeluik tegen Arsenal. Puyol en Jeffren zijn nog steeds niet beschikbaar vanwege hun blessures, waardoor Pep achttien spelers tot zijn beschikking heeft, aangevuld met reguliere invaller Thiago.

Hoewel de wedstrijd in London gespeeld wordt, besloot Guardiola dat de laatste training voor het duel in Barcelona afgewerkt zou worden, waarbij de media de eerste vijftien minuten welkom waren. Dinsdag trainde het de selectie dus zoals gewoonlijk in het Ciutat Esportiva. Alle achttien spelers uit het eerste team waren aanwezig, terwijl Puyol en Jeffren apart aan hun herstel werkten. Uit het B-team trainden Thiago, Muniesa, Víctor Vázquez en Bartra mee.
Na de training lunchte de Barça selectie in het Ciutat Esportiva, waarna ze hun vlucht naar Londen pakten. Rond zes uur ’s avonds, lokale tijd, arriveerden de spelers in de Engelse hoofdstad, waarna ze, zonder Guardiola en Andrés Iniesta, naar het hotel gingen. De coach en de nummer 8 bezochten eerst het Emirates Stadium voor de persconferentie in aanloop naar de wedstrijd.

De volledige selectie voor de wedstrijd tegen Arsenal:
Valdés, Pinto, Adriano, Alves, Piqué, Maxwell, Milito, Abidal, Sergio Busquets, Xavi, Iniesta ,Keita, Messi, Bojan, Afellay, Pedro, Villa, Mascherano en Thiago.