Nieuws Maart 2013

18 spelers van Barça met internationale verplichtingen

De selectie van FC Barcelona wordt weer eens flink uitgedund met de internationale onderbreking van de aanstaande tien dagen. Maar liefst achttien spelers uit de hoofdmacht gaan met hun nationale elftallen op pad voor de kwalificatiewedstrijden voor het WK 2014 in Brazilië, maar ook voor vriendschappelijke wedstrijden.

Spaanse bondscoach Vicente del Bosque heeft Valdés, Piqué, Alba, Xavi, Iniesta, Fàbregas, Busquets, Villa en Pedro opgeroepen voor de twee kwalificatiewedstrijden tegen Finland in Gijón deze vrijdag, en dan tegen Frankrijk in Parijs op dinsdag 26 maart. Vooral die laatste is van groot belang, omdat de twee ploegen tegen elkaar strijden om de koppositie in hun poule.
Voor Spanje onder-21 staan twee vriendschappelijke ontmoetingen gepland; één tegen Noorwegen in Toledo deze donderdag en daarna tegen Rusland in Alcorcon, op maandag volgende week. Zeven blaugranas zijn hiervoor geselecteerd, onder wie vier uit het eerste team (Tello, Bartra, Montoya en Thiago) en drie uit Barça B (Muniesa, Deulofeu en Plañas).

Lionel Messi en Javier Mascherano gaan het met Argentinië opnemen tegen Venezuela in Buenos Aires op zaterdag 23 maart (01.00u) en daarna tegen Bolivia in La Paz op dinsdag 26 maart (21.00u). Het Argentijnse elftal staat momenteel aan kop met Venezuela op de vierde en Bolivia op de zevende plaats. Twee overwinningen zouden de ploeg van Sabella dan ook een ticket naar Brazilië bezorgen.
In dezelfde kwalificatiegroep (Zuid-Amerika) zal Alexis Sánchez opdraven in het Chileense tenue in de twee wedstrijden waarin Chili nog hard moet strijden om volgend jaar mee te mogen doen. Eerst treffen ze Peru in Lima op 23 maart (00.30u) en daarna ontvangen ze Uruguay in het Santiago de Chile op woensdag 27 maart (00.30u).
Tot slot is ook Alex Song opgenomen in zijn nationale selectie. Voor Kameroen staat er een groot treffen met Togo in Taoundé gepland aanstaande zaterdag (15.30u). De ploeg van Song staat momenteel derde in Groep J, waar Libië aan kop staat.

Gastland Brazilië zal twee vriendschappelijke wedstrijden spelen in Geneva en Londen. Vrijdag om 20.30u spelen ze tegen Italië en de daaropvolgende maandag staan ze tegenover Rusland (19.30u). Dani Alves is geselecteerd voor de Braziliaanse selectie, maar de geblesseerde Adriano – die naar verwachting een maand tot zes weken uit de running zal liggen – zal ontbreken.