Nieuws Oktober 2011

19 spelers in de selectie

Dinsdagavond trainden 19 spelers van Barça, na de persconferentie van Messi en aansluitend die van Guardiola, in Camp Nou ter voorbereiding op de Champions League wedstrijd tegen Viktoria Plzen. De training begon om 18:30 uur en het eerste kwartier was open voor de pers.

Naast de spelers van het eerste elftal zijn ook Isaac Cuenca en Jonathan Dos Santos van Barça B door Josep Guardiola opgenomen in de spelersgroep voor woensdagavond. Cesc Fàbregas deed aan een gedeelte van de training mee, net als eerder deze week, en Alexis Sánchez trainde apart van de groep.

Na de training vertrokken de spelers, zoals altijd bij een Champions League wedstrijd, naar het hotel. Woensdagochtend keren de spelers terug naar het stadion voor een laatste voorbereidende training. Daarna gaan ze terug naar het hotel voor de lunch.

Het team bestaat uit de volgende 19 spelers: Valdés, Pinto, Alves, Puyol, Xavi, Villa, Iniesta, Messi, Thiago, Mascherano, Keita, Busquets, Pedro, Maxwell, Adriano, Abidal, Fontàs, Jonathan Dos Santos en Isaac Cuenca.