Nieuws September 2011

20 spelers mee naar Wit-Rusland

Josep Guardiola heeft 20 spelers opgeroepen voor de Champions League wedstrijd van aanstaande woensdag tegen BATE Borisov. Dit zijn de 18 fitte spelers van het eerste elftal en twee spelers van Barça B: Valdés, Pinto, Alves, Piqué, Fàbregas, Puyol, Xavi, Villa, Messi, Thiago, Mascherano, Keita, Sergio Busquets, Pedro, Maxwell, Adriano, Abidal, Fontàs, Cuenca en Dos Santos.

Na een rustdag op zondag zijn de spelers maandag begonnen aan de voorbereiding op de terugkeer naar de Europese wedstrijden. Bij de trainingssessie van maandag, in de Ciutat Esportiva Joan Gamper, trainde negen spelers van Barça B mee: Cristian Lobato, Isaac Cuenca, Javier Espinosa, Gustavo Ledes, Kiko Femenía, Carlos Carmona, Ivan Balliu, Jonathan dos Santos en Gerard Deulofeu.

Het team vliegt dinsdagochtend naar Minsk (Wit-Rusland) en wordt daar begin van de middag verwacht (13.40 uur locale tijd). De spelers zullen direct naar het hotel gaan waar Josep Guardiola en een speler ’s avonds een persconferentie zullen geven. Hierna staat een training in het Dynamo Stadion op het programma.