Nieuws Juni 2021

2e aanwinst: Eric Garcia

Welkom terug Eric! Hij tekent een contract tot einde seizoen 2025/2026. Afkoopsom 400 miljoen euro. Zijn contract bij Manchester City loopt af per 1 juli. Eric startte zijn carrière in 2008 bij FC Barcelona. Negen jaar lang verdedigde hij de kleuren van Barça. Helaas vertrok hij in 2017 naar Manchester City. Vier seizoenen was hij actief (onder 19, onder 23 en onder Pep Guardiola (30 wedstrijden)). Op 16-jarige leeftijd deed hij al mee met onder 19. Ze bereikten de laatste vier in de Youth League maar verloren. Met 5-4 van FC Barcelona...

Hij is een typische nummer 3 met een splijtende pass, prima verdedigende kwaliteiten en kan het spel goed lezen. Een echte Barcelona-speler. Aanvoerder. Zijn grote voorbeelden waren Puyol, Piqué en Mascherano. Hij heeft zijn talent om weten te zetten naar een moderne verdediger. Ook met dank aan Manchester City. Maar de basis ligt natuurlijk bij Barça.

Zijn debuut bij Manchester City (tegen Leicester City) was in december 2018. Er volgden nog 2 wedstrijden in de Caraboa Cup tegen Burton Albion. Hij maakte daarin grote indruk. Kwam nog bij dat Kompany vertrok en Laporte geblesseerd raakte. Soms zit het mee en soms zit het tegen. Het zat mee!

Bondscoach Luis Enrique had Eric al snel in het vizier. Hij heeft dan ook gespeeld in onder 16, 17 en 21. Hij speelde 5 jaar samen met Ansu Fati. Dat leidde tot een vriendschap die nog steeds bestaat. En nu dan samen wedstrijden spelen in Camp Nou. Moet een geweldige ervaring zijn!

We verwachten veel van Eric. Hij heeft bewezen een echte prof te zijn. Een teamspeler. Een goede aanvulling op de selectie. Visca Barça

foto:fcbarcelona.com