Nieuws Juli 2021

2e halve finale: Engeland – Denemarken

Woensdag 7-7; aanvang 21.00 uur. Stadion: Wembley Londen. Scheidsrechter: Danny Makkelie
De tweede halve finale op EURO2020 gaat tussen Engeland (dat een thuiswedstrijd speelt) en het zo verrassende Denemarken. Als de Engelsen denken dat ze dit varkentje wel even zullen wassen dan komen ze bedrogen uit.

Het gevaar bij de Denen zit in een geweldig collectief en een scherpe spits: Kesper Dolberg, al goed voor 3 doelpunten. In de laatste 3 duels maakten de Denen 10 doelpunten.
Denemarken is bepaald geen Oekraïne. Maar de Engelsen hebben ook een doelpuntenmaker in huis: Harry Kane. Ook 3 doelpunten tot nu toe. Met ondersteuning van Sterling. Saka kan, na zijn blessure, weer meedoen. De Denen krijgen het niet gemakkelijk. De Engelsen kregen nog geen doelpunt tegen en zijn al 11 wedstrijden ongeslagen!

Laatste ontmoetingen:

• September 2020 0-0
• Oktober 2020 1-0 voor Denemarken

Engeland en Denemarken speelden 21 keer tegen elkaar. 4 x winst voor de Denen; 5 x een remise en 12 x winst voor de Engelsen.
Martin Braithwaite zal zeker proberen de verdediging van Engeland te ontregelen. Maar dan komt hij wel topverdedigers als Harry Maguire, Shaw en Stones tegen. Wellicht is Martin in staat een doelpuntje mee te pakken. Het is hem gegund!!

Op papier zou je zeggen dat Engeland de beste vooruitzichten heeft op een finaleplaats. Maar de Denen zullen zeker een strijdplan hebben. Uit de hoge hoed van coach Kasper Hjulmand. Zolang de bal nog niet rolt, is er niets beslist. Aandachtig toeschouwer: Christian Eriksen……

foto: fcbarcelona.com