Nieuws Januari 2009

3.2 doelpunten per wedstrijd

In de eerste 19 wedstrijden van dit seizoen heeft Barça 59 keer het net weten te vinden. Hiermee is een gemiddelde van 3.1 doelpunten per wedstrijd gehaald, een aantal dat de laatste jaren niet meer gehaald werd. De vorige keer dat een dergelijk aantal doelpunten gemaakt werd was in het jaar 1959-1960 toen Real Madrid gemiddeld 3.2 doelpunten maakte in de eerste competitiehelft. Het belangrijkste aandeel in deze productie is geleverd door Eto’o (18 doelpunten), Messi (12) en Henry (11). Het goede spel, gecombineerd met het aantal (gemiddelde) doelpunten, geeft veel aan over de huidige status en kracht van het elftal.

De selectie van Barça heeft vandaag na de klinkende overwinning op Deportivo een dagje vrijuit gekregen van trainer Josep Guardiola. Morgen zal de training plaatsvinden op het nieuwe Joan Gamper complex in plaats van La Masia, waar trainers, staf en spelers de afgelopen 31 jaar hun trainingsuren maakten.