Nieuws Augustus 2008

43e editie Joan Gamper bokaal

Zaterdag vindt in Camp Nou de 43e editie van het Gamperfeest plaats. Naast allerlei festiviteiten rondom het stadion zal het hoogtepunt van de dag de wedstrijd tussen Barça en het Argentijnse Boca Juniors zijn. Vanaf 22:00 nemen de voetbalgrootheden het tegen elkaar op. Eerder op de avond zal de selectie van de blaugranas aan het publiek worden voorgesteld. Van de vijf nieuwelingen zullen Alves en Cáceres niet aan de wedstrijd mee doen vanwege blessures. Met name Dani Alves baalt daarvan want in de afgelopen zes seizoenen is hij geen enkele maal geblesseerd geweest en miste bij Sevilla - buiten schorsingen om - nooit een wedstrijd.

De Gamper-dag is voor elke socio een feestelijke aangelegenheid. Elk jaar opnieuw stroomt het stadion compleet vol. Ook toeristen overstromen dan het domein van Barcelona. De laatste jaren nodigt Barça grote tegenstanders uit. Vorig jaar nog was het Inter Milan, in 2006 Bayern München en in 2005 Juventus. Er vallen altijd wel doelpunten te genieten. Met name de laatste twee jaar waren wel heel bijzonder. Bayern werd met 4-0 verslagen, Inter Milan vorig jaar zelfs met 5-0.