Nieuws Oktober 2011

Één Wedstrijd schorsing voor Vilanova

De tweede supercup wedstrijd tussen FC Barcelona en Real Madrid, al bijna iedereen zich nog herinneren. Niet alleen vanwege het mooie voetbal en de spanning van de wedstrijd, maar ook door de vechtpartij aan het eind van de wedstrijd. Tijdens deze vechtpartij drukte Real trainer Mourinho zijn vinger in het oog van Barça assistent trainer Vilanova, die als reactie daarop een slaande beweging maakte. Voor deze slaande beweging moet de assistent van Guardiola een wedstrijd schorsing uit zitten tijdens de eerst volgende Spaanse Supercup wedstrijd. Tevens zal hij ook een boete van 600 euro moeten betalen.

Mourinho is ook gestraft, hij heeft een schorsing van twee wedstrijden om de Spaanse Supercup gekregen. Ook zal de Portugees een boete moeten betalen die gelijk is aan die van Vilanova. Doordat de Spaanse voetbalbond de tijd heeft genomen om tot een strafmaat te komen, had een ieder verwacht dat de straffen hoger uit zouden vallen, met name de straf voor Mourinho wordt in Spanje ervaren als veel te laag, aangezien deze straf totaal geen effect heeft voor hem, want er moet immers gewacht worden met de schorsing totdat Real Madrid weer om de Spaanse Supercup speelt.

Buiten de straffen voor beide heren, hebben de beide clubs ook boetes ontvangen van de Spaanse voetbalbond. Zo bedraagt de boete voor FC Barcelona 90 euro en voor Real Madrid 180 euro.