Nieuws September 2011

Abidal: “Ik wil bij Barcelona stoppen”

Éric Abidal heeft donderdag de indruk gewekt dat FC Barcelona zijn laatste werkgever is tijdens zijn spelerscarrière. Het contract van Abidal met Barcelona loopt aan het einde van het seizoen af, maar na een paar maanden onderhandelen hebben beide partijen nog geen akkoord bereikt. De linkerverdediger werd een half jaar geleden aan een levertumor geopereerd.

De Frans international is gewoon weer tot de beschikking van Guardiola, maar zijn gezondheid blijft een belangrijk punt. “Ik heb een aanbieding van Barcelona op zak, heb gesproken met technisch directeur Andoni Zubizarreta. Barcelona is de beste club ter wereld en ik wil hier blijven, maar het eerste wat ik heb gezegd is dat ik niemand voor de gek wil houden. Mijn gezondheid staat voorop”, vertelt Abidal aan diverse Spaanse media.

“Ik heb na de operatie moeilijke momenten meegemaakt en ik wil er goed over nadenken. Ik wil zien hoe ik speel, hoe ik me voel en of ik bruikbaar ben. Voor de operatie (aan een levertumor, red.) voelde ik me goed, maar nu is het afwachten. Mijn gezondheid is het belangrijkste, we zullen zien.”

Abidal spreekt tegen dat de duur van het contract en/of de financiën tot dusver een akkoord hebben geblokkeerd. “Waarom zou ik naar een andere club willen, als ik bij Barcelona wil stoppen?”, vraagt de 31-jarige verdediger zich af. “Als er iets langer over doe met mijn beslissing, dan is er niets aan de hand. Ik heb de juiste mentaliteit, wil ook graag door, maar ik moet er goed over nadenken.”

Abidal heeft in Barcelona een contract tot medio 2012. FC Barcelona wil het contract van de 31-jarige verdediger verlengen, maar voorlopig zijn beide partijen niet tot overeenstemming gekomen.