Nieuws Oktober 2011

Abidal voor 7 à 10 dagen aan de kant

Tijdens de competitie wedstrijd tegen Sporting Gijón viel Abidal na 54 minuten geblesseerd uit. Het blijkt om een lichte hamstring blessure te gaan, waardoor de Franse verdediger voor 7 à 10 dagen uitgeschakeld is. Doordat de competitie nu stil ligt vanwege interland voetbal, mist hij misschien geen wedstrijden voor FC Barcelona.

Abidal is opgeroepen voor het Franse nationale team voor de wedstrijden tegen Albanië en Bosnia Herzegovina. Hij is wel naar Frankrijk vertrokken om zich aan te sluiten bij het Franse team. De dokters zullen zijn blessure bekijken.

Doordat Guardiola 14 spelers moet missen vanwege het interland voetbal, heeft hij besloten om van dinsdag tot vrijdag maar vier trainingen te geven, daarna krijgen de spelers drie dagen rust.