Nieuws Mei 2018

Adios Don Andrés Iniesta

De wedstrijd in Nou Camp stond vanavond in het teken van het afscheid van onze legendarische nr 8 Andrés Iniesta. Voorafgaand aan de wedstrijd werden er diverse trofeeën uitgereikt aan Iniesta en Xavi Prieto van Real Sociedad. Lionel Messi ontving uit handen van Xavi Hernandez, de trofee voor de topscorer van La Liga. Messi startte op de bank.

Het begin van de wedstrijd was in een rustig tempo met diverse pogingen over en weer. In de 7”een schot van Adnan Januzaj, welke goed werd verwerkt door Marc André ter Stegen. Hierop volgende een vlammend schot van Wiljan Jose welke net naast ging. Barça in de aanval en Iniesta schiet rakelings langs.

Het zou mooi zijn, als uitgerekend hij zou scoren! Er volgt een aftastende fase waarin Real Sociedad zijn verdedigende stellingen niet verlaat en het lastig is om mogelijkheden te creëren. Coutinho met een mooie actie bedient Dembéle en zijn voorzet wordt net naast gekopt door Rakitic. Dembéle stoomt op en wordt in volle vaart getorpedeerd door Raul Navas, hiervoor volgt een gele kaart en de hoon van Nou Camp. Ruststand: 0-0.

De 2de helft gaat van start en Barça zit er feller op da n in de 1ste helft, dit heeft resultaat. Philip Coutinho speelt zich op magistrale wijze vrij en krult de bal binnenkant paal schitterend binnen.Wat een goal! ! 1-0 57”. Iniesta is ijverig en in zijn laatste wedstrijd voor Barça wil hij graag scoren. In de 66ste minuut klinkt er luid gejuich, want Messi gaat zich opwarmen en valt in. Messi stoomt op en biedt Denis Suarez een kans, maar Denis kiest voor een voorzet in plaats van een schot.

In de 80ste volgt de publiekswissel voor Andrés Iniesta, na 22 jaar wordt er een schitterend jongensboek afgesloten. Hij wordt door spelers bedankt en omhelsd.En zittend op de bank beseft hij, dat dit voor hem het einde als speler van Barça is.

Het is een prachtig beeld van de mens Andrés Iniesta.

Gracias por todo El Blanquito.

Foto: www.fcbarcelona.com