Nieuws Mei 2013

Adriano: “Het seizoen is nog niet over”

Adriano Correia sprak vrijdag met de pers en zei dat naarmate de dagen zijn gevorderd, de spelers hun zware nederlaag tegen Bayern München in de Champions League steeds iets beter hebben kunnen accepteren. “We voelen ons nu veel beter,” zo sprak de verdediger. “De manier waarop de halve finale is verlopen was een grote klap voor ons allemaal. Maar vandaag op de training waren we veel vrolijker en hebben we onze aandacht gericht op Betis, een wedstrijd die voor ons als een finale is… Alles lijkt heel zwart nu, maar het seizoen is nog niet over. We moeten de competitie nog af maken. Er zijn mensen die zeggen dat de competitie er niet toe doet, maar het is een lastige competitie tegen een paar moeilijke tegenstanders.”

Adriano werd gevraagd om de wedstrijd met Bayern te beschrijven. “We keken uit naar de kans om het tot Wembley te schoppen, maar Bayern was fysiek beter en ze hadden een duidelijk idee van wat ze moesten doen.” Daaraan voegde hij toe dat het een van de lastigste wedstrijden was die hij gespeeld heeft sinds hij naar FC Barcelona is gekomen.
De Braziliaan gaf aan dat hij en zijn teamgenoten zich natuurlijk heel bewust waren van de omvang van de opdracht. “Toch geloofden we dat we het resultaat konden doen keren, omdat we nog negentig minuten te spelen hadden. Desondanks was de uitslag geen teleurstelling. Er zijn veel dingen die we uit deze wedstrijd hebben kunnen halen en we weten nu welke fouten we in de toekomst moeten voorkomen.”

Adriano maakte ook bekend dat hij en de club op het moment in gesprek zijn over de mogelijke verlenging van zijn contract. “Het is mijn wens om hier te blijven. We zijn dicht bij een overeenkomst en ik hoop dat we de komende dagen tot een definitieve beslissing kunnen komen.”

Hij besloot de persconferentie met een paar woorden over Leo Messi. “Hij is in een vrolijke stemming. Hij kon niet spelen tegen Bayern en dat was jammer, maar hij is heel gemotiveerd en hij hoopt dat hij snel weer volledig fit is.”