Nieuws Mei 2012

Afscheid Pep in internationale pers

5 mei zal voor altijd in het geheugen van Barça-fans gegrift staan. Josep Guardiola leidde die avond zijn team voor de laatste keer in het Camp Nou in een emotionele wedstrijd tegen stadsgenoot Espanyol. De internationale pers besteedde behoorlijk wat aandacht aan Guardiola’s afscheid van het Camp Nou; de speech van de manager en het emotionele gebaar van Messi stonden prominent op de voorpagina’s van kranten over de hele wereld.

De Catalaanse kranten “Sport” en “El Mundo Deportivo” wijdden hun voorpagina aan Guardiola’s vaarwel in het blaugrana stadion. Daarbij was er ook aandacht voor Leo Messi, die zijn team met maar liefst vier goals eigenhandig de overwinning bezorgde, en daarmee op zijn eigen manier afscheid nam van Guardiola. Ook de internationale kranten benoemden Messi’s uitstekende wedstrijd, waarin hij de mijlpaal van vijftig doelpunten in La Liga behaalde.

Hierbij een paar krantenkoppen van over de hele wereld over Guardiola’s afscheid en Messi’s nieuwe record:

Sport: “Ik zie jullie over een tijdje weer. Jullie zullen me nooit kwijtraken”

Mundo Deportivo: “Onvergetelijk”

El 9 Esporti: “Het was geen droom”

As: “Messi zegt Guardiola vaarwel met vier doelpunten”

La Vanguardia: “Zie je snel, Pep!”

El Periódico: “Tranen en doelpunten"

L’Équipe: “Messi: vier goals die samen 50 zijn”

Olé: “Vier voor Pep”

La Nación: “Messi zei vaarwel tegen Pep op zijn eigen manier: met vier goals”