Nieuws Augustus 2013

Afscheid van een legende

Het afscheid van Antoni Ramallets (foto's) was donderdag Blaugrana gekleurd. President Sandro Rosell was namens de club aanwezig bij de uitvaart in de Sant Joan de Mediona kerk van de legendarische Barça-keeper van het “Cinc Cope” (vijf bekers) tijdperk.

Ramallets kreeg in zijn carrière vijf keer de Trofeo Zamora, voor de minst gepasseerde doelman van de Primera División, uitgereikt en is met zes landstitels, samen met Josep Guardiola, recordhouder wat betreft La Liga titels met Barça. Ramallets overleed dinsdag op 89-jarige leeftijd.

Rosell werd bij de uitvaart in het kleine dorp in Alt Penedès (Barcelona) vergezeld door Tata Martino, coach van het eerste team, de vier aanvoerders Carles Puyol, Xavi, Andrés Iniesta en Víctor Valdés en de coaches Jordi Roura, Aureli Altimira en De la Fuente. De delegatie van FC Barcelona bestond verder uit Carles Rexach, Josep Maria Fusté, vice-president Jordi Cardoner en technisch directeur Andoni Zubizarreta. Naast diverse oud-spelers namen tevens de voormalige presidenten van FC Barcelona Josep Lluís Núñez en Joan Laporta afscheid van Ramallets.

Op verzoek van de nabestaanden eindigde de dienst met het clublied van Barça, het ‘Cant del Barça’. Inwoners van Sant Joan de Mediona toonde hun respect door vlaggen van Barça en Catalonië te hangen aan hun balkons.