Nieuws April 2020

Akkoord over hervatten training

In Spanje is een akkoord bereikt tussen La Liga en de Spaanse voetbalbond (RFEF) m.b.t. het hervatten van de trainingen!!

Bij het akkoord was ook de nationale sportraad van Spanje (CSD) aanwezig. Uiteraard zal er bij de trainingen rekening moeten worden gehouden met de strenge maatregelen van de overheid m.b.t. het Coronavirus.

De voorzitters van genoemde instanties vergaderden maar liefst 8 uur over deze precaire zaak. Het besluit blijft afhankelijk van de ontwikkelingen m.b.t. het Coronavirus. Iedereen is natuurlijk afhankelijk van de normen van het ministerie voor Volksgezondheid. Er zal aan strenge medische protocollen moeten worden voldaan alvorens de trainingen kunnen beginnen.

Het is nog niet duidelijk hoe de protocollen eruit gaan zien en een startdatum van de eerste training is ook nog niet bekend. La Liga wordt in ieder geval niet voor eind mei herstart. De Spaanse spelersvakbond denkt dat 6 juni een mogelijke datum voor de herstart van het seizoen kan zijn.

foto: fcbarcelona.com