Nieuws September 2015

Alex Song uitgeleend aan West Ham

Op de valreep van de transferperiode hebben FC Barcelona en West Ham United een overeenkomst gesloten over de verhuur van Alex Song. De middenvelder uit Kameroen zal voor het 2015/16 seizoen opnieuw uitgeleend worden aan de Engelse Premier League club.

Alex Song maakte in de zomer van 2012 de overstap van Arsenal naar Barcelona om de opties op het blaugrana middenveld te vergroten. Hij voegde zich bij de selectie van toenmalige coach Tito Vilanova en speelde in totaal 34 officiële wedstrijden, waarvan twintig in de baanbrekende campagne die Tito en zijn mannen aan het einde van de rit de Spaanse landstitel opleverden met een recordaantal van honderd gewonnen punten.
Songs eerste en enige doelpunt voor Barça viel op 17 november 2012 in een 3-1 overwinning op Zaragoza in Camp Nou.

In zijn tweede seizoen bij de Club, onder Argentijnse trainer Gerardo Martino, kwam Song tot een wedstrijdtotaal van 31. De komst van Luis Enrique leidde voor de middenvelder tot een uitleenbeurt aan de ‘Hammers’, waar hij dus ook dit seizoen zal spelen.