Nieuws Mei 2024

Alexia verlengt!

De aanvoerster van het damesteam zet haar relatie met de Catalaanse club nog twee seizoenen voort!

FC Barcelona en Alexia Putellas hebben overeenstemming bereikt over een verblijf van twee seizoenen bij de Club tot en met 30 juni 2026, met een optie op een derde jaar. Gisteren werd de handtekening van de Ballon d'Or-winnares van 2021 en 2022 met pen op papier geschreven in het gezelschap van clubvoorzitter Joan Laporta.

Recordbreker

Putellas is niet alleen een van de beste speelsters, die ooit voor Barça heeft gespeeld, maar is ook gewoonweg een van de grootste vrouwelijke speelsters aller tijden. Haar 189 doelpunten zijn meer dan welke andere speler dan ook heeft bijgedragen aan de Barça-zaak en ze heeft nu nog minstens twee jaar om haar verbazingwekkende aantal verder aan te vullen.

De Copa de la Reina van afgelopen weekend betekende dat ze nu maar liefst 29 grote trofeeën bij de Club heeft gewonnen, waarmee ze de 28 van Melanie Serrano overtreft. En Alexia zou haar teller op 30 kunnen brengen als ze komende zaterdag voor de derde keer de Champions League wint.

Derde qua optredens

Alexia heeft door de jaren heen in totaal 424 wedstrijden voor Barça gespeeld. Alleen Marta Torrejón (431) en eerdergenoemde Melanie Serrano (517) kunnen op meer bogen. Nogmaals, nu ze nog minstens twee jaar Blaugrana blijft, wie weet waar de teller gaat stoppen??

Foto: www.fcbarcelona.com