Nieuws April 2012

Alexis Sánchez schrijft historie

Ondanks het verlies, zal Alexis Sánchez met genoegen terug kijken naar de wedstrijd tegen Chelsea van afgelopen woensdag. Zijn meespelen betekende dat hij de eerste Chileen is, die ooit in de halve finale van de Champions League speelde.

Alexis windt er geen doekjes omheen, als het gaat om zijn persoonlijke doelstelling: “De beste speler van de wereld zijn”, liet hij ooit optekenen in een Spaanse krant. Misschien een ietwat hoog gegrepen doel, maar hij is zijn transfergeld (kan oplopen tot 37 miljoen euro) al zeker waard. In 23 Spaanse Liga wedstrijden scoorde hij tot nu toe 10 doelpunten. In de Champions League toonde hij zijn klasse in Duitsland, door twee keer te scoren in het met 3-1 gewonnen duel. Bovendien zorgde hij ook tegen Chelsea voor gevaar, maar helaas belandde zijn inzet op het houtwerk.

Of hij ooit de beste speler van de wereld zal zijn, is nog maar de vraag. Zeker is wel dat hij al snel zal uitgroeien tot de beste Chileense voetballer aller tijden.