Nieuws Januari 2010

Alfons Godall stelt zich officieel kandidaat voor presidentschap

Nog een paar maanden is er te gaan voor er nieuwe voorzittersverkiezingen zullen plaatsvinden bij FC Barcelona. Huidig president Joan Laporta is in Juni niet herkiesbaar en zal zich na twee turbulente maar uiterst succesvolle ambtstermijnen naar aller waarschijnlijkheid de politiek in gaan begeven. Tot op vandaag de dag was er echter vanuit het huidige bestuur nog geen enkele officiële kandidatuur naar voren geschoven als opvolger. Maandag maakte de vice-voorzitter Alfons Godall dan eindelijk officieel bekend dat hij het huidige beleid van de club wil gaan continueren.

Godall is sinds de verkiezing van Laporta als voorzitter in 2003 altijd diens rechterhand gebleven. Ondanks dat een groot aantal bestuursleden op basis van verschillende bewegingsredenen het bestuur door de jaren heen verlieten, was Godall loyaal en gedreven de kritieken ten opzichte van het gekozen beleid te verweren. Als één van de weinigen stond hij Laporta bij toen deze in de zomer van 2008 door een motie van wantrouwen bijna werd weggestemd. En met succes, want met trots kan hij naar de palmares van de club in de laatste vijf jaar wijzen. Twee Champions Leagues, drie landstitels, diverse Supercups en een Wereldbeker.

Godall zal bij de verkiezingen natuurlijk de volledige steun van Laporta en andere belangrijke consorten krijgen. Concurrenten voor de hoogste functie binnen de club zijn vooralsnog oud vice-voorzitter Rossel en bestuurslid Soriano, hoewel deze zich nog altijd niet officieel kandidaat heeft gesteld.