Nieuws Juli 2020

Alle neuzen in dezelfde richting

Niets of niemand staat boven FC Barcelona. Dit seizoen is er nog maar 1 belang: het winnen van de Champions League. Een verhelderend gesprek tussen een aantal spelers (onder aanvoering van Leo Messi) en coach Setién heeft dit wel duidelijk gemaakt. Na de 0-5 bij Alaves werd hier met elkaar over gesproken. En dat was noodzakelijk!
Volgens Messi hebben ze elkaar eens goed de waarheid verteld. Was ook wel nodig gezien de matige resultaten. Setién gaf aan dat er volop is geanalyseerd over de afgelopen tijd. Zijn verstandhouding met Messi is prima. Er is zelfvertrouwen getankt door de gesprekken.

Het doel is het winnen van de Champions League. 1e lastige wedstrijd daarin is de thuiswedstrijd op 8 augustus tegen Napoli (21.00 uur). Wat brengt de toekomst voor Setién? Er zijn natuurlijk een aantal gegadigden (Xavi, Koeman, Kluivert) om Setién op te volgen. In ieder geval hebben Messi en Setién uitgesproken om komend seizoen weer voor de titel te gaan. De gelederen lijken in ieder geval gesloten….. Maar niets is zo veranderlijk als de voetbalwereld. Setién focust zich vooral op verbetering in de selectie zoals die er nu is. Anderen houden zich bezig met de selectie voor het komend seizoen.

Lichtpuntje: de talenten Ansu Fati, Riqui Puig en Ronald Araújo. Verder is het zo dat Barça B in de play-offs speelt voor promotie naar de Secunda División A. Wellicht breken er meer talenten door! Benieuwd hoe het transferbeleid er uit komt te zien. Een mooie mix van jong talent en ervaren spelers. Onder leiding van Messi. Visca Barça!!!

foto: fcbarcelona.com