Nieuws April 2012

Alves en Piqué in selectie

Goed nieuws voor de coaches van Barça. Voor de uitwedstrijd tegen Levante van zaterdag (22:00 uur) zijn Gerard Piqué en Dani Alves beschikbaar. De twee verdedigers zijn volledig fit verklaard na hun respectievelijke spierproblemen. Piqué miste twee competitiewedstrijden, terwijl Alves slechts het duel tegen Getafe moest missen.

Toch is er ook minder goed nieuws: Seydou Keita is uit voorzorg uit de selectie gelaten. De middenvelder heeft al een tijdje last van zijn dij, en is daarom net als Villa, Fontàs, Abidal en Afellay afwezig in de lijst van geselecteerde speler. Afellay werd deze week fit verklaard, maar is niet opgenomen in de selectie, terwijl reservespelers Cristian Tello en Martin Montoya wel  erbij zullen zijn.

De trainingssessie van vrijdag in het Ciutat Esportiva Joan Gamper begon met een rondje applaus ter ere van de 34e verjaardag van Carles Puyol. Alves en Piqué trainden normaal, terwijl Keita juist apart van de groep werkte. Tello en Montoya waren ook aanwezig voor de laatste sessie voordat de ploeg naar Valencia afreist voor de wedstrijd van zaterdag.