Nieuws April 2012

Alves: “Goal Iniesta de basis voor ons succes”

Net als drie jaar geleden moeten FC Barcelona en Chelsea in twee onderlinge confrontaties bepalen welk team zich gaat plaatsen voor de finale van de Champions League. In het seizoen 2008/09 werd het Barça, dat op Stamford Bridge leek te worden uitgeschakeld, maar in de slotfase op gelijke hoogte kwam via Andrés Iniesta. De Catalanen versloegen vervolgens in de finale Manchester United.

Dani Alves kijkt in de aanloop naar de nieuwe krachtmeting met the Blues terug op het doelpunt van de middenvelder. “Die herinnering zal nooit worden uitgewist”, tekenen Engelse media op uit de mond van de rechtsback. “Het is de goal die ons naar de finale leidde, wat ons uiteindelijk de titel opleverde”, aldus de Braziliaans international.

“Dat doelpunt gaf ons zelfvertrouwen en geloof in waar we mee bezig waren. Het vormde ook de basis voor ons succes in onze jacht op prijzen. Het is duidelijk dat ik me dat belangrijke moment nog herinner.” Alves geeft zijn team een goede kans om wederom van Chelsea te winnen. “We zijn niet onverslaanbaar, maar als we ons niveau halen is het heel moeilijk om ons te verslaan. We willen deze wedstrijd winnen en zo onze titel te verdedigen, maar we weten dat het moeilijk is om dit te bereiken”, besluit Alves over de aankomende wedstrijd.