Nieuws Juni 2021

Argentinië – Uruguay: 1-0

Afgelopen nacht (02.00 uur) werd de kraker gespeeld tussen Argentinië en Uruguay. Dit alles in het kader van de Copa America. Het was zaak voor Argentinië om te winnen; de 1e wedstrijd leverde slechts 1 punt op. Na aangeven van Messi scoorde Rodríguez in de 13e minuut. Araújo bleef de hele wedstrijd op de bank.

Aan de statistieken te zien was Argentinië de bovenliggende partij. Schoten op doel 6 tegenover 0 voor Suaréz. 8 hoekschoppen tegenover 3. Schoten 9-4. Uruguay had iets meer balbezit en iets meer passes. Neemt niet weg dat de zege voor Argentinië een terechte was. Uruguay blijft zo op nul punten en Argentinië pakt de koppositie in groep B. Maar het is nog lang niet gedaan! Er volgen nog wedstrijden tegen Paraguay en Bolivia. Sergio Agüero zat de hele wedstrijd op de bank. Messi speelde de 90 minuten vol in het Estádio Nacional de Brasilia.

Vandaag, zaterdag 19 juli, komen een aantal spelers van FC Barcelona in actie: om 15.00 uur is er de wedstrijd Hongarije-Frankrijk. Griezmann zal zeker spelen; Dembélé en Lenglet beginnen waarschijnlijk op de bank. Bij winst plaatst Franrijk zich voor de achtste finale. De eerste punten werden verzameld tegen de Duitsers (1-0).

De Duitsers spelen om 18.00 tegen de Portugezen. 1e wedstrijd verloren tegen de Fransen. Trincao behoort niet tot de selectie van Portugal. Na deze wedstrijd om 21.00 uur de 2e wedstrijd voor Spanje tegen Polen. Spanje zal zich van zijn beste kant moeten laten zien. Gelukkig is Sergio Busquets weer van de partij. Evenals, zo wij hopen, Jordi Alba en Pedri. Wordt geen gemakkelijk potje; de Polen zijn goed in het verdedigen. 1e wedstrijd: Spanje-Zweden: 0-0. De drie punten zijn hard nodig!

Foto: fcbarcelona.com