Nieuws April 2018

AS Roma - Barça 3-0

Barça heeft niet de halve finale van de Champions League weten te bereiken. In het Stadio Olimpico werd het 3-0 voor de thuisclub.

De Italianen begonnen sterk aan het duel en kwamen al snel op voorsprong door een puntertje van Edin Dzeko. De aanvaller van AS Roma was bij een lange bal Samuel Umtiti en Jordi Alba te slim af en zorgde voor de 1-0 tussenstand. De schrik zat er bij de Catalanen goed in, want in de eerste helft creëerde Barça te weinig. De Romeinen kregen via Patrick Schick nog een kans, maar zijn vizier stond niet scherp genoeg afgesteld, waardoor de ruststand 1-0 bleef.

Na rust kwamen de Catalanen beter uit de kleedkamer, maar het was toch AS Roma dat gevaarlijker uit de startblokken kwam. Na een uur spelen ging Gerard Piqué in duel met Dzeko aan, wat de verdediger duur kwam te staan. De scheidsrechter gaf hierdoor de thuisclub een penalty, die onberispelijk door De Rossi werd ingeschoten, 2-0. Na deze treffer leken de blaugranas meer de aanval te kiezen, maar de inspanningen kwamen te laat en kreeg geen grote uitgespeelde kansen. In de laatste tien minuten voltrok Manolas het vonnis. Na een corner dook de Griekse verdediger op en kopte de bal door naar de verre hoek om zo voor de 3-0 te zorgen. In het resterende deel wist Barça geen treffer te maken. Hierdoor zijn de Catalanen uitgeschakeld.

Opstelling Barça: Ter Stegen, Semedo (85’ Dembélé), Piqué, Umtiti, Alba,
Iniesta (80’ Gomes), Busquets (85’ Alcácer), Rakitić, Sergi Roberto, Messi, Suárez.

Foto: www.fcbarcelona.cat