Nieuws Oktober 2010

Asamblea

Aankomende zaterdag belooft weer een spannende dag te worden voor het nieuwe bestuur van F.C. Barcelona. Dan wordt namelijk de asamblea de compromisarios (vergelijkbaar met een bijeenkomst  van de Raad van Commissarissen, allen socios) gehouden.

Als belangrijkste punten staan op de agenda de goedkeuring van de jaarrekening over vorig boekjaar (onder Laporta) en de goedkeuring van de begroting voor het lopende seizoen. Veel vragen zullen te verwachten zijn over het verlies van 77 miljoen euro zoals dat becijferd is door het huidige bestuur en de winst van 11 miljoen euro berekend door het vorige bestuur.

Daarnaast is er door KPMG een boekenonderzoek (due diligence) gedaan waarover openheid van zaken moet worden gegeven. Aangegeven is al dat niet alle gegevens bekend zullen worden gemaakt in verband met de gevoeligheid van de materie.

Onder de 4.330 aanwezigen zal ook Joan Laporta, in de hoedanigheid van socio compromisario, aanwezig zijn. Spanning alom dus.

Gerelateerd nieuws