Nieuws September 2009

Atlético garant voor spektakel

Zaterdag 22.00u zal Barcelona thuis aantreden tegen Atlético Madrid. De onderlinge duels staan vaak garant voor spektakel. Vorig jaar nog werd het 6-1 in Camp Nou waar het binnen 17 minuten al 3-1 stond. Vaak is gebleken dat Atlético ook een moeilijke tegenstander kon zijn. Vorig seizoen was de uitwedstrijd een uitstekend voorbeeld daarvan. Barcelona werd met 4-3 in zeer attractieve wedstrijd verslagen. De wedstrijd golfde heen en weer waar Agüero uiteindelijk de winnende maakte. Atlético Madrid speelde midweeks net als Barcelona in de Champions League. Atlético kon minder tevreden zijn met dezelfde uitslag als Barcelona.  Thuis wist Atlético geen doelpunt te maken tegen het zwakkere Apoel Nicosia, en bleef steken op een 0-0 gelijkspel. Het voordeel voor hun is dat ze geen reis in de benen hebben zitten terwijl Barça naar Milaan moest. De oefenmeester vind niet dat dit een reden kan zijn voor een minder Barcelona. Guardiola wilde tijdens de persconferentie omtrent het duel niet vertellen of Iniesta en Márquez in de basis staan. Iniesta viel al twee keer in maar Guardiola geeft aan geen grote risico’s te willen nemen.