Nieuws Augustus 2013

Atlético Madrid-Barça 1-1

Barcelona had een lastige avond in Vicente Calderon. De Blaugranas hadden zoals gebruikelijk meer balbezit maar kwamen er lastig doorheen bij het fysieke Atlético Madrid. De thuisploeg bleef sterk de gehele wedstrijd door de goede inzet. Toch gaan de Blaugranas met een mooie uitslag terug naar Barcelona, 1-1.

Barcelona had het vanaf de aftrap lastig. Het fysiek sterke Atlético liet zien dat het een sterke ploeg is om rekening mee te houden. Bij de thuisploeg zagen we een bekend gezicht. David Villa kwam deze zomer over van Barcelona naar Madrid. Opmerkelijk was dat in de openingsfase hij de gevaarlijkste man op het veld was. De oud-Blaugrana opende zelfs de score met een fantastische goal. De aanvaller nam de bal in een keer op de slof en verschalkte Valdés in de verre hoek. De Blaugranas spelend in het uitshirt met de Catalaanse kleuren kwamen niet door de verdediging heen. De wedstrijd werd gekenmerkt door felle duels om de bal. Er werden nauwelijks echte kansen genoteerd. De grootste kans voor Barcelona was een voorzet die net langs het hoofd van Alexis vloog.

De tweede helft kwam er direct slecht nieuw uit de kleedkamer. Messi moest achterblijven in verband met een dijbeenblessure. Cesc was zijn vervanger. Alexis mocht in de tweede helft wel een goede kans noteren. De Chileen zag zijn inzet alleen gekeerd worden door doelman Courtois. Cesc treuzelde te lang om te profiteren uit de rebound. Martino bracht met Neymar vers bloed in het veld. Zijn eerste inzet was dan ook direct raak. Na een voorzet van Alves kopte de Braziliaanse aanvaller prachtig binnen laag in de korte hoek. Courtois had geen kans. Langzaam zag je de vermoeidheid bij de thuisploeg erin sluipen. Hierdoor kon Barcelona steeds meer drukken. Maar een aantal goede acties resulteerde niet in een grote kans.

Een erg lastige wedstrijd voor de Blaugranas. Maar een goede eerste test van het seizoen. Hoewel de eerste helft het fysieke Atlético sterker was een uitstekend uitgangspunt voor de return. Volgende week woensdag zal Barcelona, wederom laat om 23.00u, de 1-1 verdedigen in Camp Nou.

Opstelling Barça: Valdés, Alves, Piqué, Mascherano, Jordi Alba, Busquets, Xavi (Song), Iniesta, Alexis, Messi (Cesc) en Pedro (Neymar)