Nieuws Januari 2009

Atlético Madrid-Barça 1-3

De lastige eerste wedstrijd in de Copa del Rey, uit tegen Atlético Madrid, is door Barcelona met 1-3 gewonnen.
Zonder vaste waardes als Puyol, Xavi, Márquez en Eto'o werd een goede basis gelegd voor de thuiswedstrijd volgende week woensdag om 22.00 uur.

Messi excelleerde en kreeg een applauswissel van zowel Guardiola als van het Madrileense publiek.
Hij scoorde 3x, waarvan de eerste al na 12 minuten. De tweede goal kwam in de 57e minuut voort uit een penalty, waarbij Heitinga direct rood moest incasseren. Met 10 man kwam Atlético wel terug. Halverwege de tweede helft viel de 1-2 uit een corner. Ujfalusi kon ongehinderd binnen koppen. Maar nog geen 10 minuten later was het verschil weer twee. Messi slalomde door de roodwitte verdediging en zag zijn inzet op de lat eindigen. De rebound was voor Iniesta, die Messi weer in balbezit bracht. De Argentijn verschalkte daarop keeper Coupet met een fraaie beweging, waarna de 3-1 een feit was.

Klik hier voor beelden van de doelpunten

Opst: Pinto, Alves, Cáceres, Piqué, Sylvinho; Touré, Keita, Busquets; Iniesta, Messi (81. Pedro), Bojan Krkic.