Nieuws April 2010

Barça-Arsenal 4-1

Barcelona, of beter gezegd Messi, heeft in een uitstekend duel de halve finales van de Champions League behaald. Het duel tussen Arsenal en Barcelona begon afwachtend. Beide teams durfde niet echt de aanval te kiezen. Elmunia wist een schot van Messi net naast het goal te tikken maar de eerste 15 minuten waren niet zo spectaculair als in London. De wedstrijd bloeide pas op na een goal van Bendter. Arsenal kwam er snel uit naar een mogelijke overtreding op Milito. Walcott rende alleen richting Valdés en speelde de bal af op Bendter. Zijn eerste poging wist Valdés nog te stoppen maar de tweede was wel raak. Op dat moment kwam de spanning weer in de wedstrijd. Een snelle gelijkmaker van Messi zette Barça weer op het goede spoor. Een voortreffelijk schot vloog de kruising in. Dat was tevens het begin van de Messi show. In de 32e minuut deed Messi het nog eens over. Keita werd aan de zijkant weggestuurd. Zijn voorzet was niet perfect en achter de aanval van Barça. Arsenal verdedigde alleen zwak uit waardoor Pedro de bal aan Messi af kon geven voor de 2-1. Niet veel later mocht Messi zijn zuivere hattrick maken. De Argentijn werd alleen voor de doelman gezet op randje buitenspel. Met een prachtige lob over Almunia tekende hij voor de 3-1. De tweede helft werd er iets gas terug genomen. Barça kreeg zelfs al snel een tegenvaller omdat Abidal met een blessure het veld moest verlaten. Arsenal wist het spel niet te maken en Barcelona controleerde het spel goed. De Engelse kwamen niet verder dan een schot van Rosicky. Vlak voor het einde kreeg Maxwell een uitstekende kans maar doelman Almunia wist de bal in de korte hoek te keren. Wie anders dan Messi wist Camp Nou nog in extase te brngen. Messi werd met een steekbal richting de goal gestuurd. De Argentijn zette nog wat verdedigers opzij. Zijn eerste schot werd gekeerd maar de tweede verdween door de benen van Almunia het goal in. Messi maakte wederom het verschil in een voortreffelijke wedstrijd. Inter zal de volgende tegenstander zijn op weg naar de finale in Madrid. Valdés, Alves, Márquez, Milito, Abidal (Maxwell/53), Xavi, Busquets, Keita, Pedro (Iniesta/86) Bojan (Touré/56), Messi.

Gerelateerd nieuws