Nieuws Februari 2012

Barça B - Cartagena 4-0

Zaterdagavond stond in het Mini Estadi de wedstrijd tegen het laag geplaatste Cartagena op het programma voor Barça B.

De wedstrijd begon erg goed voor Barça want na drie minuten wist Deulofeu vanaf rechts de score te openen. Hij schoot vanaf de rechter kant in de bovenhoek. Daarna kregen Rodri, Kiko en Rafinha nog grote kansen, maar die werden niet benut. Het publiek moest wachten tot de laatste minuut in de eerste helft voor het volgende doelpunt. Een schot van Deulofeu werd gestopt door de keeper va Cartagena, maar werd niet gevangen, hierdoor kon Rodri de rebound oppikken en gaf de bal op Muniesa en die schoot met links de bal binnen.
Deze 2-0 was gelijk de ruststand.

Gesteund door de voorsprong, kan Barça B de tweede helft de wedstrijd controleren. Dit werd nog makkelijker doordat de aanvoerder van Cartagena, Mariano Sanchez, na ruim een uur spelen zijn tweede gele kaart kreeg. Ondanks het overwicht, duurde het tot de laatste minuut dat Rafinha, na enkele verrassende bewegingen, de 3-0 binnen schiet. Maar dit was nog niet de laatste Goal. Want in de blessure tijd maakte Deulofeu zijn tweede van de avond, met een schot welke door de handen gleed van de keeper. De eindstand werd hiermee bepaald op 4-0.

Volgende week zal Barça B proberen om de ongeslagen reeks van vier wedstrijd tegen de koploper Deportivo La Coruña voor te zetten. De Catalanen bezetten inmiddels de negende plaats op de ranglijst en zijn daarmee een keurige middenmoter.

Opstelling FC Barcelona B: Oier, Montoya, Bartra, Muniesa, Rodri (85’ Dongou), Kiko (58’ Lobato), Riverola (64’ Espinosa), Planas, Deulofeu en Rafinha.