Nieuws April 2011

Barça B - Granada 4-0

Met Josep Guardiola en Andoni Zubizarreta op de tribunes van het Mini Estadi heeft Barça B vrijdagavond met 4-0 gewonnen van Granada door goals van Marc Bartra, 2x Jonathan Soriano en Sergi Roberto. De jonge Catalanen staan hierdoor met 57 punten derde in de Segunda División en zijn de laatste acht wedstrijden onverslaanbaar. Celta staat vierde in de competitie met 56 punten, al heeft deze ploeg wel een wedstrijd minder gespeeld dan FC Barcelona B.

Barça B liet vrijdagavond gelijk aan de bezoekers merken wat die te wachten stonden; Nolito raakte al in de eerste minuten van de wedstrijd de paal en hadden volledig controle over de bal. Doordat de keepers Oier en Miño opgeroepen waren voor het eerste elftal van FC Barcelona mocht Jordi Masip het doel van Barça B verdedigen, maar had in de beginfase van de wedstrijd weinig te doen. Na een kwartier opende Marc Bartra de score.

Het was geen pittige wedstrijd maar scheidsrechter Prieto Iglesias was al na een half uur genoodzaakt om een speler van Granada zijn tweede gele kaart te geven. Siqueira kon vroeg gaan douchen en ook zijn coach, González Fabriciano, werd van het veld gestuurd met direct rood na protesteren. Ondanks de 10 tegen 11 situatie kregen de Andalusiërs nog de kans op de gelijkmaker voor de rust, maar Masip stopte de penalty en daarna raakte Orellano de paal na een fout in de verdediging van Barça B. Het team van Luis Enrique doorstond het tijdelijke offensief van de bezoekers en Soriano zorgde er in de extra tijd ervoor dat ze met een 2-0 voorsprong aan de thee konden.

De tweede helft was volledig in handen van Barça B waarin de ploeg diverse kansen kreeg, maar het was pas in de 70e minuut dat Soriano de wedstrijd definitief besliste en Sergi maakte de avond nog mooier door in de 80e minuut de 4-0 te maken. De jonge Andalusiërs eindigden zelfs met negen spelers doordat Nyom in de 89e minuut zijn tweede gele kaart van de avond kreeg van scheidsrechter Prieto Iglesias.

Voor de wedstrijd voerde Geijo, spits van Granada de ranglijst aan als topscoorder in de Segunda División en door zijn twee goals heeft Soriano hem ingehaald en staat de Barça B speler met 23 doelpunten bovenaan de lijst.

FC Barcelona B: Masip, Montoya, Bartra, Edu Oriol, Nolito (75’ Saúl), Jonathan Soriano, Carmona (63’ Víctor Vázquez), Sergi Roberto, Abraham, Jonathan dos Santos (73’ Ilie) en Muniesa.